Kjesaråsknappen 797 moh

10 på topp kassa er på plass!

Denne turen er fin å kombinere med tur til Sandnupen 878moh.

Utsikt mot Sølen fra Kjesaråsknappen.
  • Koordinater: 32V 627081 6854713N
  • Gradering: Lett
  • Lengde: ca 1,2 km en vei.
  • Veibeskrivelse: ….. les mer under her…..

Følg Fv217 fra Åkrestrømmen mot Engerdal i ca 15 km, avkjøring mot Jotsetra. Bompenger 60 kr. kont ell vipps. Følg denne veien i 2 km, du passerer bru over Grøna ved Grønholma, og veikryss der du holder til høyre mot Jotsetra. Etter ytterligere 1,6 km nytt kryss – kjør rett frem mot Jotsetra. Så etter ca 2 km er det ei avkjøring på venstre side, parker her. Merket med røde bånd. Her starter stien. Tydelig sti, men obs etter ca 600 m. skal du ta til venstre, merket med røde bånd. Her er det ikke sti, men følg de røde bånda oppover og du har Kjesaråsknappen på venstre side. Det er merket etter en gml sti som står på kartet (lite synlig i terrenget) som går opp på toppen fra nord/øst. Fin utsikt fra en liten fin topp.