Fonnåsfjellet ca. 900 moh

10 på topp kassa er på plass!

Fonnåsfjellet ca 900 moh
Utsikt fra «ryggen» der kassa står
  • Koordinater: 32V 605270 6874190N
  • Gradering: Middels (delvis bratt).
  • Lengde : 3,5 – 4 km en vei.
  • Veibeskrivelse: ….les mere under her…….
  • Følg RV 30 i 7,7 km nordover fra Elvål til et stort grustak på høyre side. Kjør inn i grustaket og ta veien som går opp/sørover, bompenger, kr 50,00, betal med sms.  Denne veien går ganske langt sørover før den svinger nordover igjen.  Veien deler seg før du kommer til en «stor» sving – hold til venstre her.  Etter ca 7 km kommer du til en parkeringsplass (ca 600moh).  Herfra går du en tydelig traktorvei oppover (merket med røde bånd). Etter ca 400 m kommer det en slak sving, her tar det av en BRATT sti mot venstre, som er merket med røde bånd. Denne stien kommer inn på traktorveien igjen lenger opp i lia, så hvis du ikke vil gå den bratte stien kan du følge traktorveien videre. Følg traktorveien opp i fjellet (merket med noen røde bånd), du kommer etterhvert til en «rygg» på venstre side.  Følg traktorveien langs denne «ryggen» til du kommer til røde bånd på begge sider av traktorveien, her tar du av og går opp på «ryggen»  Kassa er plassert ved ei lita furu, merket med røde bånd.