Rendalsprisen til Rendalen Idrettslag!

Fv Kari J Høye (turgruppa), Britt T Granrud (skigruppa), Tommy Nygård (anleggsansvarlig), Kristoffer Låg (økonomiansvarlig), Alf Stokke (Hundekjørergruppa), Hilde Nystuen (barneidrettsgruppa), Gjertrud Lutnæs (leder), Nina Haarseth (nestleder), Stian Lomnæs (fotballgruppa). Idrettslagets 2 ungdomsrepresentanter kunne ikke stille ved mottakelsen.

Under prisutdelingsdag ved Rendalstunet søndag 17.07 fikk Rendalen idrettslag den gjeve Rendalsprisen! Idrettslaget fikk prisen for «sin frivillige innsats siden stiftelsen i 1899 som har fremmet folkehelse og idrettsglede, holdt barn, unge og eldre i aktivitet i Rendalen i 123 år! (…) Rendalen idrettslag har utvilsomt gjort seg bemerket internasjonal med utøvere som har innkassert medaljer av alle valører både i Olympiske leker og i verdensmesterskap.»

I sin takketale la leder Gjertrud Lutnæs vekt på at dette er en pris til alle som har deltatt med dugnad og frivillighet i regi av Rendalen idrettslag i alle de 123 årene idrettslaget har eksistert!

Til å ta i mot prisen stilte idrettslaget med hele sitt styre samt ledere av undergruppene (turgruppe, fotballgruppe, barneidrettsgruppe, skigruppe, hundekjørergruppe). Prisen bestod i et synlig bevis til å henge på veggen, blomster og 10 000 kr til videre arbeid.

Rendalen Idrettslag vil takke formannskapet i Rendalen kommune som ønsket å tildele denne prisen til idrettslaget og samtidig gratulere alle som har bidratt i regi av RIL gjennom årene med Rendalsprisen!